6.118 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Forebygge loppe -kanin Forebygge loppe -kanin

Jeg har fundet frem til at kaniner kan få lopper, og disse kan behandles med advantage loppe middel til kat. Min kanin har IKKE lopper men vil høre om man kan behandle forbyggende som man kan hos hund og kan?
Har inde kanin, som jeg har ude her om sommeren i snor og græsningsbur. Er dog bekymret for om hun evt vil kune slæbe lopper med indendørs, da det ville være rigtig træls mildt sagt. Kattene behandles forebyggende med advantage hver 3-4 uge. Kan jeg gøre det samme med kaninen?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forebygge loppe -kanin
  • #1   28. maj 2012 vor har du læst/set at kaniner skulle kunne få lopper har altid fået at vide at det kunne de ik smiley

• #2   28. maj 2012 på kaninforum og andre steder...jeg googlede bare kanin og lopper smiley desuden ved jeg at på advantage pakker fra england står at de også er til lopper på kaniner.

• #3   28. maj 2012 Nårre okeey men heldigvis har min ik lopper fandt desværre en tæge på hende i dag men hun er nemlig også inde kanin smiley

• #4   28. maj 2012 Jeg har aldrig hørt om at forebygge lopper hos kaniner. Kaniner kan få kattelopper, men der skal meget til og eftersom din kanin bor indenfor og kun er ude og løbe kan jeg ikke se hvorfor det skulle være nødvendigt. Smittefaren er for mig at se meget lille.

• #5   28. maj 2012 jeg ved heller ikke om det er nødvenigt at behandle forebyggende vil bare ikke ha lopper indendørs- et helt hus med gulvtæpper(som jeg ikke må fjerne -lejet) og det ville være et mareridt at få lopper ind. Tænker bare kan en katteloppe/pindsvindloppe(??) ikke kunne været hoppet/faldet af og så hoppe på min kanin? Mine katte er indendørs katte, men ude i snor.

• #6   28. maj 2012 *følger lige med da jeg har mine kaniner til at stå udenfor og har ude/inde kat smiley (dog self med opdateret loppe kur til katten smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #7   28. maj 2012 Lopper kan ikke overleve på kaniner, men de kan godt angribe den.

Hvis kaninen får lopper skal man behandle sine andre dyr, som de "tilhøre"

• #8   28. maj 2012 forstår stadigvæk ikke hvorfor man så kan få loppekur til kaniner (som også bruges til katte) hvis de altså ikke lever på kaniner? Men kun hopper på kaniner??

Hverken mine katte eller min kanin har lopper, men vil gerne undgå det smiley

• #9   28. maj 2012 Lopper kan fint leve på kaniner. Har haft en kanin der havde lopper som jeg behandlede med loppemiddel til katte under 4 kg.

• #10   28. maj 2012 Stald dot: ved du om man kan behandle dem forebyggende?

• #11   29. maj 2012 Har aldrig behandlet forbyggende. Men det er vel at give den loppekur lige som med katte. Men vil da lige ringe til dyrlægen og høre hvad råd han/hun kan give. ;o)

• #12   29. maj 2012 Det er ikke at anbefale at bruge hverken Frontline, Bayvantic eller Advantage til andre dyr, end dem det er fremstillet til.

• #13   29. maj 2012 Assantridfu : på advantage pakken står til kat og kanin smiley mine pk godt nok købt i England, men indeholder det samme som dem i DK, og tror ikke engelske og danske kaniner er så forskellige smiley

• #14   29. maj 2012 Stald Dot - du er sikker på det var lopper og ikke pelsmider? Jeg har også kun hørt at kaniner ikke kan have lopper i den forstand. Og jeg har aldrig hørt om nogen der hverken forebygger eller har haft problemer med det. Og kender da en del kaninfolk, både avlere og hoppere.

• #15   30. maj 2012 Ja 100% sikker på at det var lopper og ikke mider.

• #16   30. maj 2012 En indekanin som din kan kun få lopper hvis du har kat, som sover i dens bur, ellers har du intet at frygte, skulle katte slæbe lopper til huset, kan du give frontline til katte til kaninen. men ikke noget kaninerne tåler specielt godt, så ville bestemt ikke give det forebyggende når chancen for lopper stort set ikke er der

• #17   30. maj 2012 fino smiley

Jeg tror nu risikoen for lopper er meget lille, da både min kanin og mine to katte er indedyr smiley Kattene dog ud i snor af og til, men de er i forbyggende behandling -mest pga at jeg har venner der har dyr, som af og til får lopper.

• #18   30. maj 2012 Ja det skal lige siges at ham der fik lopper, havde jeg fået af en veninde som havde både hund og kat. Og at han var inde kanin da han havde lopper. smiley
    Ingen af mine kaniner har siden haft lopper da de alle bor ude.

Kommentér på:
Forebygge loppe -kanin

Annonce